16 Temmuz 2013 Salı

Madam Despina

Uzun zamandır bir şey yazamadım. Dünya işte sebep sonuç ilişkisi. Elbet bunun da bir sebebi vardı. İş hayatına kaptırdım kendimi bu aralar. Gönül isterdi ki “tatil yapmaktan yazmaya vakit bulamadım” demek. Aman neyse ya, tatilden bahsedip daha fazla canımızı sıkmayalım. Konuya yavaş yavaş giriş yapalım.
Geçenlerde Sim, Bih ve ben muhteşem üçlü olarak “bir meyhaneye gidelim yaa, epeydir kendi kendimize bi şeyler yapamadık” dedik. Geçenlerde dediğim ramazandan önce. Feriköy’de yeni evime  yakın olduğu için, Sezen Aksu’nun şarkılarında bile adı geçtiği için ve kime “Feriköy’e taşındım” desem “aaaaaaaaa Madam Despina’ya gittin mi?” dediği için “gidelim bir görelim” dedik.
Demez olaydık. İnsan bu kadar met edilen bir yerin iyi olduğunu düşünüyor ama mantık hatası var. İyiyi bırak orta bile değil, vasat. Bende salaş bir meyhanede ceviz masalar, jumbo çatal bıçaklar, dekoratif aydınlatmalar falan beklemiyorum yanlış anlaşılmasın ama o ağaçların tepesinde ki beyaz florasan aydınlatma nedir yaa. Ruhum sıkıldı oturur oturmaz. Siparişleri verdik, tam içip, bir şeyler konuşmaya başladık ki, fasıl ekibi çıktı geldi. Ben fasıl pek sevmem. Uzaktan sesi gelsin yeter diyenlerdenim ama bu geldi tepemize. “ne istersiniz?” dedi. “bir şey istemiyoruz” dedik ama anlatmak ne mümkün. Kendi kendine çaldı bir şeyler. Bitince de parasını istedi. Verdiği rahatsızlık yetmiyormuş gibi, çektiğim çileye bir de para verdim.
Mezelere gelirsek öyle ahım şahım bir şey yok. Değişik special bir şeyler de yoktu. Yemek olarak sadece ızgara var. Izgara da tavsiye edebileceğim tek şey köfte. Köftesini beğendim. Tatlılardan bahsedemiyorum çünkü tatlı yok sadece meyve var.
Yedik içtik sıkıldık hesabı istedik. Gereksiz pahalı bir hesap geldi. Orası için haddinden fazla. Aynı hesabı daha düzgün, adı o kadar duyulmamış bir meyhanede balığınızı, daha lezzetli mezelerinizi, üstüne de tatlınızı yiyerek ödersiniz.
İyi olan tek şey servisi, bahçesi ve köftesiydi. Zaten Madam Despina da yıllar önce ölmüş. Öyle Sezen Aksu'nun şarkısında ki gibi masa falan kurmuyor. Yaşadığında daha farklı olmuş olabilir ama şu an için durum bu.

1 yorum:

  1. Bende diyorum madem oyle ahim sahim neden haberim yok diye ..gitmeye degmezmis gibi zaten !

    YanıtlaSil