9 Nisan 2012 Pazartesi

Sen Kimsin


     Geçen hafta sinemaların  kan ağladığını düşünmüştüm ama ağlamamış, gişeler fena değilmiş fakat bence İzleyecek doğru dürüst film yoktu. Bir arkadaşımın ısrarıyla yönetmenliğini Ozan Açıktan’ın yaptığı Tolga Çevik, Toprak Sergen, Köksal Engür, Pelin Körmükçü ve Zeynep Özder’in oynadığı  “sen kimsin”i izlemeye karar verdik.
     Film hakkında ki yorumları önceden okumama rağmen, sinemada Türk yabancı ayrımı yapmayan ben, oyuncuların da iyi olduğunu düşünerek önyargılı olmadan izlemeye karar verdim. Filmde dedektif olan Tolga Çevik ve emekli trafik polisi Köksal Engür kayıp bir kızın peşine düşüyorlar ve olaylar gelişiyor. Film için birçok kişi pembe panter+komedi dükkanı eleştirisini yapmıştı. Buna bir ekleme de ben yapıyorum. Benim için bu film pembe panter+komedi dükkanı+çöpçüler kralı. Bu kadar kötü bir senaryo yu gerçekten beklemiyordum. Ben İvedikleri de gördük daha neler göreceğiz derken şaka gibi bir kurgulamayla “sen kimsin”i izledim. Senaristler Ozan Açıktan, Tolga Çevik ve Levent Pala, bundan sonra Ozan açıktan yönetmenlik yapsın ve Tolga Çevik oynasın, bıraksınlar senaryoyu başkaları yazsın.
    Mizah hiç hafife alınmaması gereken bir konu, özellikle sinemada. Recep İvedik gibi bir adamın bu ülkede pirim yapması bütün kötü mizahların tutacağı anlamına gelmez, ki onda bile arada geçen zeki espriler vardı.  Şapşallık Kemal Sunal’ da çok komikti, ama o filmlerde bile ince bir mesaj vardı.  Seyircinin zekasını hafife alarak ucuz esprilerle, sinema filmi yapma zamanının bu ülkede artık bittiğini düşünüyorum, salonun bomboş olması da bu düşüncemin en büyük ispatı. Televizyonda sizi beğenen kitlelere istediğiniz gibi ulaşabilirsiniz ama sinema işin içinde olduğu zaman hiç değilse yaptığınız yatırım için daha özel daha güzel filmler ortaya çıkarmaya çalışın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder