20 Mayıs 2012 Pazar

Mark Zuckerberg de Evlendi


Para bazı insanları bozmuyormuş. Mark bunun kanlı canlı örneği oldu bu güne bugün. Adam ne yaptı, o kadar paranın içinde yüzerken, dokuz yıldır birlikte olduğu çinli sevgilisiyle evlendi. “sosyal ağ” ı izlediğimde zekasına hayran olduğum Mark’ın dünya görüşüne de hayran oldum. Şöyle bir düşünüldüğünde, bu adam sonradan görme mi ? , - evet sonradan görme. Facebook dan önce ortalama standartlarda yaşayan amerikalı bir ailenin zeki oğlu olarak yaşamını sürdürüyordu. Dünya üzerinde, bütün bekar kadınlarla birlikte olabilecek servete ve zekaya sahip mi ? –evet hem o zekaya, hem de o servete sahip. Hani zorlasa Yunanistan'ı adalarıyla satın alır. Peki o ne yaptı ? – gitti, 9 yıldır birlikte mutlu olduğu kadınla evlendi.

Ben tam bu yazıyı yazarken Kem beni aradı, “Mark evlenmiş, onu yazıyorum” dememle bana telefonda “ya gitmiş patates gibi kızla evlenmiş, adam istese Adriana Lima’yla bile evlenir. Bi kaç kere baktım resme inanamadım” demesi de bu olaya, Türk erkeklerinin  bakış açısını şak diye önümüze çıkarıyor zaten. Türkiye de ki bakış Açısı demişken, adam evlilik fotosunu face de paylaşmış. “Mark’ın fotosuna yorum yapmazsam ölürüm” diyerek, illaa bir şey yazıcaksan altına, ne yazarsın : “tebrikler, mutlu olun, sonsuz olsun mutluluğunuz…” gibi klişe tebrik cümleleri. Bütün dünya da böyle yazmış zaten. Bir kişi dışında. O ne yazmış derseniz :“inş, kontrat yapmışsındır”. Evet kendisi Türk.

Mark abiniz herkese örnek olsun düşüncesiyle midir, nedendir artık bilinmez, düğününde de mütevazilikten ölücek. 100 kişilik sürpriz bir düğün organizasyonu hazırlamış, ve resme baktığınızda arkada asılı olan ampullerden de anlayacağınız gibi, düğün sanki buralarda küçük bir şehrin gazinosunda yapılmış, kızın gelinliği de sultan haman dan falan kiralanmış gibi. 

Yalnız, o bu değilde, bu olayda göz ardı etmememiz gereken koca koca kapaklar var. Bunlardan birisi, güzelliğini tek sermayesi sanıp, tek amacı zengin birini kafalamak olan kızların alacağı ders ( bunu dedim ama Türkiye’de başarı oranları gayet yüksek ), bir diğeri de, “param olsun, şöyle kızlarla birlikte olucam, böyle kızlarla birlikte olucam” diyerek her yerde kafa şişiren, victoria’s secret kızlarını tv de gördüğünde, tv ye yapışan erkeklerin alacağı ders. Sosyal mesajımı da verdim, rahatladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder