8 Mayıs 2012 Salı

A Serious Man


  Coen Brothers’ ın yapımcılığını, senaryosunu ve yönetmenliğini yaptığı, 2009 ABD yapımı, ünlü kimsenin oynamadığı kara komedi.
   Larry Orta Amerika’da yaşayan yahudi bir fizik profesörü. Dini öğelerine ve hayat felsefesine çok bağlı. Bunlarla yaşadıkları örtüşmediğindeyse soluğu hahamlarda alıyor. Karısı Larry’i en yakın arkadaşıyla aldatıyor, işinde terfi umarken birden kimin yazdığı belli olmayan şikayet mektuplarıyla terfisi bilinmeze giriyor, çocukları desen; bir kızı bir oğlu var ama ikisi de bir tuhaf, bir de erkek kardeşi var, Arthur, adam çeşit çeşit travmalara gebe. Yani, bu konudan çıkaracağımız sonuç Larry tam anlamıyla çukurda.

   Larry ve karısı arasındaki diyaloglar oldukça anlamsız, karısı “seni arkadaşın Sy’la aldattım” derken, Larry’nin takındığı koyun tavrı oldukça gerçek dışıydı. O an dedim, “filmin mesaj ve tespit kaygısı başladı” ve sonra tabi ki bu çıldırtan sakinlik filmin sonuna kadar devam etti.

   Coen brothers’ı genelde sevmeme ve filmlerini “yine nasıl bir şey yapmışlar” diyerek merakla izlememe rağmen benim için bu film tam bir hayal kırıklığıydı. Bir heves izlemeye başladım ama izlerken çok sıkıldım, “burn after reading”  den sonra bu film olmamış, yapmışsınız Coen’ler ama olmamış.
   Boş vaktiniz varsa izleyin, yoksa boşa zaman harcamayın. Daha önceki filmlerde damağınızda kalan  Coen tadını bu filmde bulmanız zor olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder