9 Mayıs 2012 Çarşamba

Şahane Hatalar


   Okulun son günü, herkes sarhoş, hocaların odası ot kokuyor ve sen fena dağılmış durumdasın. İki seçeneğin var. Okul hayatına devam mı ediceksin, yoksa dünya turuna çıkarak gerçek hayatı mı tanıyacaksın… Vereceğin karar senin tüm hayatını etkileyecek.

   640 sayfalık kitapın ilk bölümünün özetini geçtim yukarıda, ve ilk tercihimi yaparak 20 dakika sonra kendimi bir köprüde intihar ederken buldum ve kitabı bitirdim. Yetindim mi, yetinmedim. Tekrar başa döndüm tercihlerimi değiştirdim. İkinci hayatımda 102 yaşındaydım zengindim ve mango yerken boğularak öldüm ama yine tatmin etmedi, tekrar başladım, sonra tekrer, tekrar ve inadıma sağlık yaklaşık 40-50 kere ölmeyi başardım. Hepsinin sonunda ölüm olması insanı hep bir yarım bırakıyor, zengin, başarılı, mutlu da olsan “yine mi öldüm yaa, sonum yine ölüm” diyerek tekrar başa dönüyorsun. Bir de şöyle bi durum var, iki tercihten birini seçiyorsunuz ya her seferinde, mesela ben hayatım boyunca net olamayıp, hep bir orta kararda yaşadım. “ya ben bu seçeneği bir süre dener, olmazsa dönerim” diyemiyorum kitapta, seçimini yapıyorsun ve hooop bambaşka bir hayatı yaşamaya başlıyorsun. Geri dönüşün yok. O da bence güzel bir ayrıntı olmuş. 

   Kitabın edebi değeri filan yok, fakat gerçekten çok zekice düşünülmüş. Okumaya başladığınızda kendinizi bir oyunun içinde buluyorsunuz, kitabın tümünü inat edip okursanız, yaklaşık 150 kere ölüyorsunuz. Orta sehpanın üstüne koyduk evde, dergilerin yanında. Canımız sıkıldıkça okuyup, ölüyoruz.

PS: Kadınlara hitap eden, tek cinsiyet üzerinden yazılmış bir kitap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder