29 Temmuz 2012 Pazar

Eleos - Beyaz Meyhane


Geçen cumartesi, karnımız acıkınca, Ber’le birlikte cafe nin birinde ki menü ye bakıp bakıp, hiç birisini yemek istemeyerek, bir anda karar verip gittiğimiz; modernize edilmiş harika bir rum meyhanesinden bahsedeceğim.

En baştan başlayarak anlatıyorum. Taksimin kalabalığında, istiklal caddesinde biraz yürüyerek, tünelin oralarda Hıdivyal Palas isimli bir yere gittik. İkinci kata çıktık ve naranaraamm önce beyaz mavi dekoruyla, daha sonra boğaz manzarasıyla ve fonda ki tıngır mıngır rumca parçalarla bir anda kalbimi kazanan Elios dayım.

Cam kenarında manzaraya karşı küçük ama çok sevimli bir masaya oturduk. Oturmamızdan bi beş dakika ya geçti ya geçmedi, limonlu uzo geldi. İkrammış. Bayılırım ikramlı restaurantlara. Görmüş geçirmiş, keyfe keder havası olur. Hayatımda ilk defa uzo içtim. Limondan mıdır nedendir bilmem ama ben beğendim. Denemediyseniz deneyin. Hemen ardından meze seçimimizi yaptık. Mezelere başladık derken, kabak kızartması geldi ve o da ikram. Çıtır çıtırdı. Ben yapıyorum evde hamur gibi bir şey oluyor. Mezelerden de kesinlikle tavsiye edeceğim meze: levrek marine. Sonra ara sıcağa geçtik. Ara sıcaklarda da, iki eliniz kanda olsa da muhakkak ahtapot ızgara yemelisiniz. Hayatımda yediğim en güzel ahtapot du. Balık konusunda da bir şeyler söylemek isterdim ama, mezelerle o kadar doyduk ki, balığı atlayalım dedik. Dedik ama tatlı geldi. Leziz bir dondurmalı irmik helvasıyla, koca bir sepet buzlu meyve. Artık patlicam bir kahve içelim dememle, kahvelerle birlikte badem likörü getirdiler ve evet o da ikram.

Yediğimi içtiğimi anlattıktan sonra, genele geçeyim artık. Masada garsonlar tarafından bir sirkülasyon sürekli vardı fakat ilginçtir hiç rahatsız etmedi. Garsonumuz oldukça güleryüzlüydü. Şimdi düşünüyorum, sürekli konuşmamıza ve masada ki tabaklar boşalır boşalmaz, içecekler biter bitmez doldurulmasına rağmen hiç lafımız bölünmedi.istanbul da, hem de İstiklal Caddesinde bir yerde, bunun olması zor. Müşterilerde de, genel olarak bir güler yüzlülük vardı. Mekandan mıdır, nedendir, herkes bir gülümsüyordu o gece. 10 üzerinden 10 verdiğim bu yeri ısrarla tavsiye ediyorum. Eve mutlu döneceğiniz garantisiyle hem de.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder