11 Ekim 2012 Perşembe

Orhan Gencebay ile Bir Ömür

-          Arkadaşlar hazır mıyız?

Hazır olmaz mıyız hiç Orhan babacım yaa, biz yıllardır hazırmışız da, sen anca hazır oldun. Yıllardır, senin tek bir albümünü, hatta kaset döneminde kasetlerini almadığıma, bazı parçalarını dinlerken pişman oldum. Tuhaf olan, çoğunu bilmem. Orhan Gencebay bir klasiktir denmesinin sebebi buymuş klasik olduğunu biliyordum da, bu kadar klasikleştiğini fark edememişim. Kusuruma bakma. Harika parçalarla, genç nesilden, senin dönemden sanatçılarla harika bir klasik daha yapmışsın. Yeni nesil seni tanısın istemişsin. İyi de yapmışsın. Güzel bir sonbahar albümü olmuş. Ben bu müzik işinden çok fazla anlamam ama bazıları mükemmel olmuş, bazıları hiç olmamış, bazıları olmasa da olurmuş.  
 
Ne iyi olmuşlar:
Ajda – Severek Ayrılalım : Süper star olmak böyle bir şey
Tarkan – Hatasız Kul Olmaz : Açık ara, en iyi cover
Zerrin Özer – Sev Dedi Gözlerim : Bir Zerrin Özer kolay yetişmiyor
Nükhet Duru – Gitti de Gitti : Parçayı dilime doladı
Ebru Gündeş – Dil Yarası : Bu kadının sesi bir acayip
Sezen Aksu – Akşam Güneşi : Çok dinleyince hayattan vaz geçirtebilir.
Sibel Can – Bilmesin O Felek : Baba’nın parçalarının duayeni.

İyi olmuşlar :
Athena – Bir Araya Gelemeyiz : Güzel cover
Duman – Gönül : Bu adamlar, başkalarının şarkılarında çok iyi
Emel Sayın – Hayat Devam Ediyor : Kendi tarzıyla, içimi coşturdu.
Nilüfer – Dertler Benim Olsun : Ne de güzel olmuş.
Özcan Deniz – Vazgeç Gönlüm : Ne de iyi olmuş.

Beni Şaşırtanlar:
Demet Akalın – Farkında mısın : Ummadığım bir performans
Kutsi – Ben O Zaman Ölürüm : Kutsi sen neymişsin.
Rafet El Roman – Beni Biraz Anlasaydın : Pardon, ben anlamamışım.
Yıldız Tilbe – Aşkımı Sakla : Sen neymişsin öyle.
Zara – Dilenci : içime işledi parça.

Ehh işteler:
Manga – Ya Evde Yoksan : bu parçanın “Neredesin Firuze” coverını dinlemesem, çok beğenirdim.
Candan Erçetin – Beni Böyle Sev : Bi şey eksik ama ne.
Deniz Seki – Benim Dünyam : Parçanın etkisini tam verememiş gibi.
Emre Aydın – Bir Teselli Ver : Ehh işte nin biraz üstü aslında
İzel – Kabahat Seni Sevende : ıııhh, mıhh, kem, küm
Seksendört – Dokunma : Ehh işte.
Şevval Sam -  Kahrolayım : Yanlış parça seçimi olabilir.
Volkan Konak – Gurbet : Kendi parçalarıyla fark yok gibi.

Olmamışlar :
Hande Yener – Kaderimin Oyunu : Şaka gibi
Yaşar – Yorgun Gözler : Şansı zorlamamak lazım.
Mustafa Sandal – Kır Gönlünün Zincirini : Sen n’apmışsın öyle.

Kötü Olmuşlar :
Mustafa Ceceli – Ya rabbim: Vasat
Serdar Ortaç – Hor Görme Garibi : Bu adamdan kaçamıyorum.

Bunlar Kim yaa’lar:
Berkay – Dünya Dönüyor
Yıldız Usmanova – Neyi Değiştirdik ki

Benim fikirlerim bunlar. Seneye sonbahara da Orhan Gencebay ile Bir Ömür 2’yi bekliyorum. Selami Şahin, Bülent Ersoy, Teoman, Işın Karaca, Sertab Erener olursa çok memnun olurum. Ellerine sağlık Orhan babacım. Koca yanaklarından, ellerinden öpüyorum. Bye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder