27 Kasım 2012 Salı

Kurabiye Canavarı

Geçenlerde bir cumartesi akşamı ( buraya dikkat et bak, cumartesi akşamı diyorum, geçenlerde diyorum, yani havalar daha güzel ve haftasonu akşamı) artık neyin kafasını yaşıyorsak, Se’yle birlikte evde oturup kurabiye yapmaya karar verdik. Fikir benden çıktı. “ya ben acayip bir kurabiye tarifi buldum, hatta iki tane Se, deneyelim mi?” soruma “aaaa, super cumartesi akşamı bize gel, yapalım” cevabını aldım ve cumartesi akşamımızı, üstelik havalar daha sıcakken, sokaklar kalabalık, insanlar cıvıl cıvılken, evde kurabiye yaparak geçirdik. Değdi mi değdi. Lezzetli bir cumartesi oldu. İki tariften en beğendiğim “yulaflı üzümlü kurabiye” tarifini veriyorum. Epeydir tarif vermiyordum blogda. Gözün korkmasın, valla çok basit. Biz yaptıysak herkes yapar.
Malzemeler olmadan asla:
300 gr un, 2 çay kaşığı kabartma tozu, 1,5 çay kaşığı karbonat, 1 çay kaşığı tarçın, yarım çay kaşığı tuz, 320 gr yulaf (migroslarda satılıyor, diyet ürünlerin olduğu raflarda), 250 gr tereyağı, 360 gr esmer şeker ( bu olmazsa olmaz, sakın esmer şeker yerine, cin fikirlik yaptığını sanıp, yanılıp yönelip toz şeker kullanmaya kalkma ), 100 gr toz şeker, 2 çay kaşığı vanilya, 2 yemek kaşığı süt, 120 gr hindistancevizi, 130 gr ceviz, 170 gr kuru üzüm, 3 yumurta. Bu kadarcık…
Yapılışı:
Geliyorum yapılışa. Önce fırını bir 180 dereceye ayarla. Sonra derin bir kab al. İçine unu, kabartma tozunu, karbonatı, tarçını, tuzu, yulafı, sütü, hindistancevizini, cevizi, ve üzümü ekle. Karıştır onları güzelce, karıştır karıştır, elini korkak alıştırma. Afferinnn.
Başka bir kabın içinede tereyağını, esmer şekeri, toz şekeri, yumurtayı, vanilyayı karıştır. Bunu mikserle karıştır hadi, yoruldun kıyamam. Karıştırdın mı? Şimdi, diğer kaba karıştırdıklarınla bunları birleştir. Şöyle bir topluca karıştır.
Tatlı kaşığıyla, simetrik aralıklar bırakarak, tepsilere yerleştir. İki tepsi falan çıkıyor bu malzemelerden. Isıttığın fırına tepsileri yerleştir, 12 dk sonra, tepsilerin yerlerini değiştirip bir 5 dk daha bekle. Hah tamam şimdi. Tepsileri fırından alabilirsin. Oldu bitti. Gördüğün gibi, marifet sadece karıştırmakta. Afiyet olsun. Şefin tavsiyesi ( yani benim tavsiyem öhö öhhöö ) kahveyle yemen. Fotoğrafta da gördüğün gibi, biz buzlu kahveyle yedik. Harika oluyor. Yok, o borcamın hepsini yemedik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder