9 Mart 2012 Cuma

Dünya Kadınlar Günüydü, eeee ?

      Bir Dünya Kadınlar Günü daha geçti. Bu konuyla ilgili hiçbir şey yazmamayı düşünüyordum ama 8 Mart sabahı bir kadının daha şiddet yüzünden ölmesi çok içime dokundu.

     Sonra Facebook ta statusler de, twitter da tweetler de bir çok kişi kadınlar gününü kutlayarak üstüne düşeni yaptı. Dışarıya çıktığımda bana karanfil verdiler, bazı mağazalar o gün için bana özel indirim yaptılar ama dün sabah bir kadın ÖLDÜRÜLDÜ.

       Kadınlar gününe, sevgililer günü gibi duygusal bir misyon yükletilmesinden nefret ediyorum. Aslında ben 8 Mart'da yolda giderken elime karanfil yapıştırılmasını da istemiyorum, mağazalar o gün için bize özel indirim yapsınlar istemiyorum, bir arkadaşımdan kocasından nasıl dayak yediğini, başka bir arkadaşımdan küçüklüğünde babasının onu nasıl dövdüğünü, bir diğerinden abisinin annesine neler yaptığını dinlemek istemiyorum, bunları dinlerken içimden bir gün benim başıma da böyle şeyler gelebilir, Allahım sen beni, sim'i koru demek istemiyorum. Gazeteleri açtığımda; sevgilisi, kocası tarafından öldürülen, bıçaklanan, delice dövülen kadınları, tecavüze uğrayan ve gözüne siyah şerit çekilen kız çocuklarını görmek istemiyorum. Evet, ben bunları yapanlara verilen cezaların hiiiç caydırıcı olmadığını düşünüyorum.

     Eğer anne- babalar bir gün oğullarını erkek olduklarını öğreterek değil de, insan olduklarını öğreterek yetiştirmeye başlarlarsa belki bu günü kutlamamıza gerek kalmaz, belki yaşaması daha güzel bir dünya da oluruz.

    Umarım bir gün, 8 Mart'da, sadece 1857 yılında haklarını aradıkları için polisten şiddet gören New York'lu tekstil işçisi kadınlar için üzülürüz.

2 yorum:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=ZCB_eqISFns&list=UU39dZy9pIYVhn8iIDZ0K-cA&index=1&feature=plcp


    bence hayatımızdaki yerinizi çok güzel anlatmışlar...

    YanıtlaSil