16 Mart 2012 Cuma

Evrenden Torpilim Var

        Kişisel gelişim kitaplarından pek hoşlanmam aslında ama bu kitaba bir arkadaşımın tavsiyesiyle başladım. Benim için bu tür kitaplarda önemli olan yazarın ne olduğu, yani bir bakarım önce yazar kimmiş, neyin nesiymiş. Eğer iyi bir okulu bitirdiyse, işi babadan hazırsa, her şey gümüş kaşıkla sunulmuşsa, sonra da başarılarımı bir kitapta toplayayım dediyse, işte o yazar bana ne anlatsa boş, çünkü zekasında bir problem olmayan her insan zaten öyle bir ortamda başarılı olur. Bu kitabı okumam da ki en büyük etken kitabın arka kapağında yazarın "siz hiç 150 kilo oldunuz mu, parklarda yattınız mı, sabahları mısır gevreğine bira döküp hayatta kaldınız mı, annenizi kaybettikten sonra hapisteyken babanızı da kaybettiniz mi " diyerek kendi hayatından bahsetmesi. Bu cümleler bana "hmm adam görmüş geçirmiş, du bakim neler anlatacak " dedirtti haliyle.

         Kitapta çok yalın, esprili ve akıcı bir anlatım var. Yaşadıklarını okurken içimden, Aykut Oğut iyi ki bu işlere girmiş, yoksa gerçekten bu adam çok pis çuvallarmış dedim. Beni en çok güldüren bölümlerden birisi: " bütün dünya kuantum fiziğini anlamaya çalışırken, bizim taksiciler çoktan - maddeden enerjiye dönüşümü ve tekrar maddeye dönüşebilme - sırrını çözmüşlerdi. Çözmeseler, Galatasaray' ın daracık sokaklarında ters yönden gelen bir taksi ve ona yol vermek istemeyen bir taksi aynı anda nasıl geçip yollarına devam edebilirlerdi. Kafa kafaya geldiklerinde, ikisi birden enerjiye dönüşüp, birbirlerinin içinden geçip, tekrar madde haline dönüşüyor olmalıydılar " şöyle bir düşününce, adam haklı hanımlar beyler :)

      Evrenden bahsedince, hemen akabinde gelen " eee, n'olucak şimdi, park yeri mi bulacaksın ho ho ho " geyiklerini bir tarafa bırakacak olursak  yaşadıklarından örnekler verdiği için ve işin içinden nasıl çıktığını anlattığı için bence okumanıza değer. Bi de şu var; ya tutarsa :))





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder