23 Mart 2012 Cuma

Neeee Mercimekli Köfte mi Dedin

    Siz de benim gibi salata delisiyseniz ve hem salata olsun ama yemek gibi de olsun, bir taşla iki üç kuş bir arada olsun diyorsanız, bu hafta sonu mercimekli köfte yapın derim.

    Erkekler de kolaylıkla yapabilir bence. Ben öğrenene kadar çok marifet gerektiren bir şey olduğunu sanıyordum ama öğrendikten sonra "aaaa ne basitmiş" diyip, bir ara her hafta yapıp herkese bay getirdim.

   Ben bu tarifi Se' den öğrendim. Sağ olsun bana verdiği malzeme ölçüleri şu şekildeydi " Ne kadar mercimek Se? " " Bilmem ki göz kararı" , "E ne kadar bulgur" "Vallahi o da göz kararı", "E soğan ne kadar, o da mı göz kararı"  " Ha yok o bir tane" tarif böyleydi ama ben zeka küpü bir insan olduğum için tam malzeme listesini deneme yanılma yöntemiyle buldum demek isterdim ama o kadar uğraşamayıp listeyi internetten çıkardım.

Malzemeler:
3 su b.su
1 su b.ince bulgur
1 su b.kırmızı mercimek
1 çorba k.biber salçası
1 soğan
1 limon
1 tutam maydanoz
2 sap taze soğan
kıvırcık
zeytinyağı
tuz,karabiber
kimyon

Tarif: Şimdi mercimekleri kaynar suya atın, pişince tencereyi ateşten alıp içine bulguru atın. Şöyle bir karıştırıp kapağını kapatıyorsunuz, o demlenirken siz bir tavaya kuru soğanı doğrayıp atın, soğanlar bi ölsün orda, öldü mü, hemen içine salçayı ilave edin, iki dakika da o kavrulsa yeter. Sonda diğer malzemeleri (içlerinde doğranacak olan maydanozla taze soğan var, onları da bi doğrayın), tavadakileri ve tencerenin içindekileri bir güzel karıştırın, köfte şekli verin, tamaaam bitti işte, servise hazır. Afiyet olsun.

PS: Mercimekli köfte nin kankası kornişondur ve kimyon mercimekte candır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder