21 Mart 2012 Çarşamba

Yurtdışında Evlilik

     Geçen hafta cumartesi arkadaşım Es' in nikah partisi vardı. Nikah Barselona' da oldu. Döndüklerinde arkadaşlarına ve yakın çevrelerine burada ufak ve çooook eğlenceli bir parti vererek olayı hallettiler. E tabi ben hemen bu konuyu araştırmaya başladım. Bugün ( 3 gün bekledim ayıp olmasın hemen aramayayım diye, böyle de ince fikirliyim ) Es' i arayarak nasıl oluyormuş, neler gerekiyormuş hepsini öğrendim.

    Şimdi olayın gelişimi şu şekilde oluyor; hangi ülkede evlenmeyi düşünüyorsanız, o ülkede ki Türk konsolosluğuyla iletişime geçiyorsunuz. Onlar da size nikah tarihinizi ve hazırlamanız gereken belgeleri söylüyorlar. Bu belgelerde: beyanname, evlilik ehliyet belgesi, sağlık raporları, fotoğraflarınız falan. Ülkesine göre bir eksik, bir fazla değişebilir bunlar. Ha bir de nikah harcı var. O da ülkeye göre değişiyor ama Avrupa' da 32 'yle 40 Euro arasında değişiyor. Bütün bunları hazırlayıp konsolosluğa gönderiyorsunuz, sonra gelsin nikah günü. Es "çok güzeldi, herkese tavsiye ediyorum dedi "

     Bugün ben bu yazıyı yazmaya hazırlanırken de Pın aradı " Pasaportun hazırmı, biz Mus' la Roma' da evlenmeye karar verdiiiiikkk" dedi. " Valla biz zaten Sim ' le bi İtalya düşünüyorduk, bu kadar olurdu, dünden hazır pasaportlar " diyerek atladım tabi olaya. Pın' da bir arkadaşının tur şirketiyle konuşmuş, nikah için belli bir sayıda giden olursa tur programı gibi bir program hazırlıyorlarmış. Yaani Hem İtalya turu, hem bizimkilerin balayı, hem nikah hepsi birarada çıkıcak. Tam bir çılgın Türkler Roma' da durumu bizim için. Pın biran önce evlensin, Mus' la araları sakın bozulmasın diye dua etmeye başlıyorum bugünden.

    
PS: Hollanda ve Fransa' da evlenmek isteyenler çıldırmış gibiymiş, orada evlenmek isterseniz, aylar öncesinden aramanız gerekiyormuşş. :)

5 yorum:

  1. harç dışındaki toplam giderin araştırmasını yapsaydın keşke :)

    YanıtlaSil
  2. hemen söyliyeyim, iki kişi 4 gün olarak düşünürsek, uçak masrafı ve ortalama bir yerde kalınıcak olursa 2000-3000 euro arası ama onu tur şirketleri ayarlıyor, daha ucuza da gelebilir, ve ya isteğe göre bu fiyat daha da artabilir :)

    YanıtlaSil
  3. Çok pahallı değil gibi.Zaten çift halinde 5 yıldızlı bi balayı suitine gitsen 1 hafta aynı fiyatara yakın.

    Blogunda Çok Başarılı,Devamını Dilerim Seçil Hanım.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil