19 Nisan 2012 Perşembe

Canlı Yayın +16


   Ünlü ingiliz yazar Ben Elton’ın kaleme aldığı, Tarık Günersel’in dilimize çevirdiği “canlı yayın”,  yönetmen Bora Severcan’ın marjinal rejisi ve uyarlamasıyla sahnelendi ve artık bitti. Oyuncular; Volkan Severcan, Melda Gür, Sefa Zengin, Aydan Burhan, Yeliz Şar, Hazal Erdal, Onur Bilge, Gamze Utma ve Ayşen Gruda. Oyun medya ve toplum ilişkisini, toplumsal şiddeti ve yozlaşmış medya kültürünü sorguluyordu.

  Gidemicem, sahne ha kapanıyor, ha kapandı derken nihayet gidebildim. Ado’nun sayesinde. Yoksa bilet bulamazdım. İki kişilik bilete ikinciyi bulmam, bilet bulmamdan daha zor oldu. Neyse ki Mur beni yalnız bırakmadı.

  Oyunda Volkan Severcan ve Melda Gür seri katil Mutlu ve Hatice Korkut çifti. Bu çift dünyanın cinayetini işlemiş, kendilerini temize çekmek içinse; ödüllü, şiddet ve cinayet içeren filmler yapan  Selim Cihangir’i esir alıyorlar.  

  Volkan Severcan’la Melda Gür’ün oyunculukları harikaydı. Ayşen Gruda’ya zaten söylenecek hiçbir şey yok. Diğer oyuncular da oldukça iyi performanslar sergilediler. Yeliz Şar’ın oyunculuğu gerçekten Türkiye şartlarında cesaret isteyen bir oyunculuk. Yalnızca bir tek şeye takıldım. Bora Severcan sen ne kadar zeki bir insansın ki, oyunun sonunda eleştirdiğin olayı kendin kullandın. Oyunu izlerken her şeyin olması gerektiği gibi olduğunu düşündüm.Yeliz Şar'ın sahneleri bile oyunda olması gerektiği gibiydi amaa o son 10 dk’da ( izleyenler bilir) oyuna giren spiker rolündeki kıza takıldım kaldım. Kızın o 10 dk’ da söylediği tek şey “reytingler düşüyor’  ve oyun gereği bunlar kameramanla birlikte sahneye iç çamaşırlarıyla çıkıyorlar. Kameraman erkek. Üstünde de boxerla atlet var. Kız da sütyen ve külotla çıkıyor. E o kıza da bir astar giydirseydin, kameramanı atletle çıkarıyorsun, elbise astarı denen bişey var, hiç değilse kızcağız onu giyseydi üzerine.  Oyunda eleştirilen her şey aslında oyunda da vardı düşüncesi geldi beynime oturdu, o son 10 dk da. Bunun dışında, izlemeseydim ve kaçırsaydım gerçekten üzülürdüm. İyi ki gittim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder