3 Temmuz 2012 Salı

Denizin Ruhunu Değiştiren Ressam


Gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki, Datça yazlık mekanlar arasında bar ve gece hayatı yerine, tatilcilere sanatı aşılamaya çalışan tek yer. Bu yüzden sanırım, Datça da boş adam pek olmuyor. Herkes hummalı bir şekilde bir şeyler yapmanın peşinde.

Denizleri ölümsüzleştiren sanatçı Nedim Celkan da bu insanlardan birisi. Tanışmamız tamamen tesadüftü. Bi akşam sahilde dolanırken birden Datça Sanat Sokağı’nı gördüm. Hemen daldım tabi ki. İlk gördüğüm sergi Nedim Celkan’a aitdi. Gözlerime inanamayacağım eserlerle birbirimize bakıyorduk. Kurutulmuş balıklardan yapılan eşsiz tablolar, cansız akvaryumlar, hepsi karşımdaydı. Daha önce hiç böyle bir şey görmediğim için hem enteresan geldi, hem de bende bir merak uyandırdı. Nedim Bey’in eşiyle hemen oracıkta başladık sohbet etmeye, daha sonra Nedim Bey de bize katıldı. Bu sokağın yapılmasına ön ayak olduğundan ve eserlerini nasıl ortaya çıkardığından kısaca ayak üstü bahsetti. Ama bana yetmedi tabi ki. Ertesi gün için görüşmeyi ve bu konuda daha detaylı bilgi verip veremeyeceğini sordum. Sağ olsunlar, zarif eşiyle birlikte bizi evlerine davet ettiler.

Eve gittiğimizde sanki bir balık müzesindeydim. Nedim Bey’in bir çok eseri duvarlarda, masada, zigonların üstünde kısaca her yerdeydi. Görmüş olduğunuz fotoğraflar tamamen deniz ürünlerinden yapılmış ve boya kullanılmamış. Şimdi sıkı durun: dünyada bunu yapan tek kişi Nedim Celkan. Yurt dışına gitse acayip ilgi görürdü fakat sponsor sıkıntısı yüzünden kendisi çıkaramıyor. Bu eserlerin korunarak yurt dışına çıkması da bir hayli külfetli. Sonra başladık kahvelerimizi içerek sohbet etmeye, deniz ürünleriyle tablo yapmak nereden aklına geldi, bu iş nasıl başladı, balıklar nasıl kurutuluyor, yıllar geçtikçe eserlerin değeri ne kadar artıyor, merak ettiğiniz her şey yarın blogda J



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder