4 Temmuz 2012 Çarşamba

Denizin Ruhunu Değiştiren Ressam Nedim Celkan Röportajı


Dün Nedim Celkan’ın kim olduğundan, eserlerinin eşsizliğinden ve nasıl tanışdığımızdan bahsetmiştim. Bugün de, yaptığımız kısa ama okurken denizin derinliklerinden gelen buram buram yosun kokusunu duyacağınız sohbetimizi paylaşıyorum.

Seçil : Ressamlığa ne zaman başladınız

Nedim : 1963 yılında sinema afişi yaparak başladım. Sonra çizgi romana döndüm. Daha sonra matbaa ressamlığı ve yağlı boya çalışmaları yaptım. En son olarak da balıklara geçtim.

Seçil : Balıklara geçiş nasıl oldu ?

Nedim : Ben 50 yıldır denizle haşır neşirim. Balık adamım aynı zamanda. Önceden balıkları kurutup koleksiyon yapıyordum. Sonra bir gün, neden bunlardan bir tablo olmasın dedim ve balıklardan kompozisyonlu tablolar oluşturmaya başladım. Yaptıkça hoşuma gitmeye başladı. İnsanlardan da çok güzel tepkiler aldım, daha önceden yapılmamış bir çalışma yaptığım için.

Seçil : Tabloların bazılarında balıklar renkli, bazılarında ise renkler aynı tonlara dönmüş. Bu nasıl oluyor ?

Nedim :  Benim kompozisyonlarım genelde mitoloji ağırlıklı. Zaman geçtikçe balıkların rengi değişiyor bu değişim benim kompozisyonlarımla da uyum sağlıyor.

Seçil : O zaman bu, tabloların değerini yıllar geçtikçe daha da arttırır

Nedim : Evet, aynen öyle. Aralarında 35-40 yıllık balıklar var.

Seçil : Dünyada böyle bir şeyi tek yapan siz misiniz ?

Nedim: Evet, biraz iddialı olacak ama, benden başka yapan yok fakat yeterli tanıtımım yok. 

Seçil : Balıklardan olan tablolarınızın ilk sergisini ne zaman açtınız ?

Nedim : 1989 yılında. “Su ürünlerinden sanatsal yapıtlar” adı altında açtım.

Seçil : O yıldan bu yıla kaç sergi oldu ?

Nedim : 70 i geçti.

Seçil : Para kazanıyor musunuz ?

Nedim : Türkiye de artık sanata ilgi eskisi gibi yok. Bunun sebebi alım gücünün azalması. Arada 5 yıldızlı otellerde sergi açıyorum. Oralarda satış oluyor ama peynir ekmek gibi değil.

Seçil : Bu tabloların fiyat aralıkları nedir ?

Nedim : 1000 lirayla 15000 lira arasında ama genel olarak 4000 le 7000 lira arasında fiyatları değişiyor.

Seçil : Yurt dışı düşünceniz var mı ?

Nedim : Tabi ki var. sponsor bulabilirsem.

Seçil : Datça Sanat Sokağını nasıl ortaya çıkardınız

Nedim : Belediye başkanıyla görüştüm. Projeyi beğendi. Sonrasında hemen yer araştırmaya başladım. En uygun yeri buldum. Böylece Datça Sanat Sokağı açılmış oldu.

Seçil : Ne zamandır Datça da yaşıyorsunuz ?

Nedim : 3 sene oldu ama Yalova da da atölyem var.

Seçil : Bunları başka birisine aktarıp, birilerinin ustası olmayı düşündünüz mü ?

Nedim : Tabi ki fakat benim gibi birisi olması lazım. Midesinin sağlam olması lazım. Aynı zamanda dalgıç ve ressam olması lazım. Öyle birisi varsa, seve seve sırlarımı veririm.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder