1 Ağustos 2012 Çarşamba

Kalp, Kriz Geçirirken...


 Pazar günü Önr aradı. Uzun zamandır konuşmadığımız için şaşırarak açtım telefonu. Nbr nasılsın faslını geçtikten sonra, dedi ki “Seçil ben kalp krizi geçirdim, iki hafta yoğun bakımda yattım, şimdi iyiyim” ben tabi ufak çaplı bir şok geçirdim. Teli kapattıktan sonra ne söylediğimi bile hatırlayamadım. Daha 33 yaşında. Sürekli bunu düşünüyorum 33 yaşında ki bir insan nasıl kalp krizi geçirir.

Ertesi gün salim kafayla tekrar aradım. Olanı biteni iyice öğreneyim istedim. Şimdi sana hayati önem taşıyan bir şeyden bahsedicem. Lütfen çok dikkatli oku.

Önr krizin geldiğini anladığı anda, bir şeyler olduğunu fark etmiş, ayağa kalktığında ise dizlerinin üstüne düşmüş, yürüyememiş. İşte tam o anda, okuduğu bir şeylerden aklında öksürmenin krize engel olduğu gelmiş. Öksürmek tıkalı damara baskı yapıyormuş. O da öksürmüş. Öksürmeyle birlikte direnç kazanmış. Öksürdüğü için ayağa kalkabilmiş, taksiye binip hastaneye gidebilmiş. Sonrası zaten yaşam kalım savaşı. Şükür hayatta.

Doktor olmadığım için çok net faydası şudur budur yazarak yanlış yönlendirmek de istemiyorum ama böyle bir geyik var. kriz anında öksürmek çok önemli. Doktorlar son yıllarda kalp krizinin yaş olarak daha da düştüğünden ve gençlerde kurtarmanın çok zor olduğundan bahsetmişler. Önr ye de “yaşaman mucize” demişler.

Umarım uygulamak zorunda kalmazsın. Ama aklında bir yerlerde bulunsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder