27 Ağustos 2012 Pazartesi

Yaz Bitmeden...


Ne yazık ki, yüzdük yüzdük bu yazın da sonuna geldik. Yaz biterken içinde oluşan kekremsi burukluğu çok iyi biliyorum. Bi “eylül” demek insana bu kadar mı hüzünlü gelir, bana geliyor işte. Yaza girerken yapmayı düşündüğün binlerce şey ve yaz biterken yarısını bile yapmamış olduğunu fark etmen… Diyelim ki yaptın, yine fark etmez ki. Yazın her zaman yapılacak bir şeyler daha vardır. Ne kadar tatil yaparsan yap asla yetmez, ne kadar çok konsere gidersen git, hala canlı canlı dinlemen gereken birileri vardır, hala tadına bakılmayan yaz kokteylleri, açık havada tadına doyulmayan yaz sohbetleri, günün ilk saatlerine kadar yıldızlara bakarak dans etmek istiyorsun hala belki… Bu örnekler sonsuza kadar uzayabilir. Konu “yaz” çünkü ama asıl anlatmak istediğim başka.

Genelde “yaz bitmeden  şunu yapalım, bunu yapalım” deriz ve bir sonraki yaza en son ne yaptığımızı bile hatırlamayız. Yapamadıklarımızı düşünerek sonbahara giriş yaparız. Ben bu yaz, bunu yaşamak istemedim. Radikal bir karar vererek “yazı bitiriyorum” dedim. Sim le birlikte yanımıza Bih’i de alarak harika bir gün geçirmeye karar verdik. Bütün gün havuz, akşama da rakı balıkla yazı bitirdik. Dedik ki, “ öyle ya da böyle yazı geçirdik, şu anda da bitiriyoruz, sonbaharı karşılıyoruz. bundan sonraki planlar sonbahar için. Güzel bir sonbahar bizi bekliyor, sağlıklı mutlu bir yaz geçti” diyerek son noktayı koyduk. İyi mi oldu, vallahi harika oldu. Hala tatil planım var mesela ama sonbahar için. Yine havuza gidicem ama yazın değil, son baharda. Böylece son baharın hakkını da vermiş olarak, olağan üstü bir sonbahar geçireceğimi düşünüyorum.

Bu kadar yazıp anlatmamın sebebi, aynı şeyi sana da tavsiye etmem. Bir yerlere gitmek zorunda bile değilsin, evde sevdiğin arkadaşlarınla harika bir yemek de yiyebilirsin veya ailenle yaptığın pazar kahvaltısıda olur. Önemli olan, yazın bitiyor olmasının sana verdiği o burukluğu yok edip, yaşasın sonbahar diyebilmen. Son bahara da aynı enerjiyle girebilmen.

Şimdi, yaz bitmeden, sivri sineklerle vedalaşarak, harika bir organizasyon yap. Son baharı mutlu mutlu karşıla. Sana geldiğine o da sevinsin ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder