30 Eylül 2012 Pazar

TA-ZE, Çoook Taze

Geçenlerde kendimi Bağdat Caddesi’nde buldum. Vitrinlere bakarken, TA-ZE yazısını görür görmez, “iştee oradaaa” diyerek, kendimi içeriye attım.
Tariş’in markası TA-ZE’nin el kremini geçen kış bir arkadaşımda görmüştüm.bir kere kullandım ve tabir-i caizse resmen kreme el koydum. Kış aylarında, pul pul kalkan ve çatlaklığı abartarak kanama boyutlarına gelen ellerime iyi gelen, gelmiş geçmiş en iyi krem unvanını da kendisine verdim.
Cadde’de de TA-ZE’yi görünce “Allahııımmm, bir güç beni içeriye çekiyoor” diyerek, attım adımımı. İçeriye girdiğimde beni miss gibi bir koku karşıladı, hemen ardından da kocaman gülümsemesiyle Yasemin Hanım.
Yasemin Hanım’ın zeytinyağı hakkında bilmediği yok. Gerçekten yok. Ne sorsam, sabırla cevap verdi. Baktım her şeyi bilen bir insan var, bende sordum da sordum. Zeytinyağıyla ilgili çok önemli şeyler öğrendim, artık gurmelik yapanlara benim de söyleyecek iki çift lafım var, hahaaytt.
Tariş benim için hem nostaljik hem güncel. Ben küçücükken amcam Denizli Tariş’in müdürüydü. O bahçesinde ne günlerim geçti. Neyse o ayrı bir konu ama o yıllardan beri, bizim eve başka bir zeytinyağı girmedi. Bizim evde ki, yılların alışkanlıklarından biri Tariş. O gün, bu zeytinyağlarının Ezine’den Fethiye’ye 32 farklı kooperatifte yetişen çeşit çeşit zeytinden yapıldığını öğrenince, haa dedim, varmış büyüklerimin bir bildiği. Tam ben bunu düşünürken iki tonton amca girdi içeriye. Birbirlerine bir sabun zeytinyağı tavsiye edişleri vardı ki görmeliydin “bu iyi, bu ondan daha iyi” diye diye. Onları da duyunca, tamam Seçil dedim, doğru yoldasın.
Tariş zeytinyağında uçmuş. Biberiye, turunç, fesleğen, kekik, sarımsak aromalı zeytinyağı yapmışlar. Bir de bu yağlar, dünyada ödüller almış. Bu aromalıların dışında da çeşit çeşit zeytinyağı vardı fakat benim ilgimi iki özel zeytinyağı çekti. Onların şişeleri falan daha bi afilliydi. Onlar çok meşakkatli işlemlerden geçerek oluşuyormuş. “Çiğ yağ” denilen bi olay. Anne sütü kadar doğal olduğu da ispatlanmış. Bu önemli bence.
Geçiyorum şimdi TA-ZE kişisel bakım ürünlerine. Geçen yılki tanışmam, bu kış dostlukla sonlanacak çünkü hiçbir üründe boyar madde, hayvansal madde ve parfüm yok. Veee HAZIR MISIIIIIIINNN, iyi haberi veriyorum: kişisel bakım anlamında ne ararsan var. “Bi ben aramıyorum, benim bir de bebeğim var” diyorsan, bebişler için de ayrı ürünler var. Heyecanlanma, yavaş yavaş anlatıyorum. Bi kahve al bence, sonra okumaya devam et.
Kişisel bakım ürünlerinin hepsi zeytinyağından yapılıyor. Şampuanlar, saç bakım kremleri, el ve vücut losyonları, defneli – kekikli sabunlar, sığlalı sabun (sığlalı sabun önemli. Sığla yağı çok zor elde ediliyormuş, kendileri yaralara deva oldukları gibi, Kleopatra’nın da aşk iksiri ve parfümüymüş öhöö öhö) naneli, adaçaylı doğal meyve liflerinden hazırlanan pealing sabunları ( bundan o gün aldım, şu an kullanıyorum. Sonuç super). Daha neler neleer, bu böyle uzar yani, yaz yaz bitmez.
Geçiyorum TA-ZE Baby serisine. Adamlar bebek için düşünülebilecek her şeyi düşünmüş. Bebek sabunu, süngeri, peştemali, bebe yağı… kısacası, bir bebişe lazım olacak her şey. Tekrarlamama gerek yok artık sanırım. Tabi ki bunlar da %100 doğal ve özel olarak hassasiyetle hazırlanmış ürünler.
Bir de zeytin ağacından yapılan sabunluk, peynir tahtası, mumluk, makarna ölçeği, nihale gibi şeyler vardı. Üzerlerinde ki bir kağıtta “ben Ege’den size uzanan bir zeytin dalıyım. Yüzyılların bilgesi, artık meyve vermeyen bir zeytin ağacından yada budama zamanı zeytin odunlarından elde edildim. Bana sahip olmanız için bir zeytin ağacı kesilmedi, zeytin odunu işlendi. Ustalıkla, güçlükle, aşk ile…” yazıyordu. Seni bilemiyorum ama, ben doğa aşığı olduğum için çok etkilendim.
İşte böyle; anlat anlat, yaz yaz bitmez bir yerdeydim. Daha şarap sirkelerinden, zeytinlerden, incirlerden, yemek kitaplarından bahsedecektim ama halim kalmadı. Senin yolun Bağdat Caddesi ne düşerse bi gir bak, ya da İzmir de Konak Pier’e. “ne zaman gidicem Seçil yaa” dersen, e sen de haklısın. Ben bile bunca zamandır yeni gidebildim. Şurdan şurası oysa. İnternet sitesinden de alış veriş yapılabiliyormuş. Linki veriyorum. Bu kadar anlattım, bi göz at, ayıp olmasın.

http://www.ta-ze.com.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder