13 Kasım 2012 Salı

21 Aralık 2012 Kıyamet Kop Kop Kop

21 aralık 2012 yaklaşıyor. Bu ne demek, 13th friday ve 7 gün sendromunu içeren, ne olacağı hala belli olmayan güne, şunun şurasında 37 gün kaldı demek.
10 yıl önce başladılar bu konuyu konuşmaya. İlginç olan, medya tarafından filmlerle, reklamlarla bu kadar desteklenen bir komplo teorisi daha görülmedi. Neymiş, Mayaların takvimi 21 Aralık 2012 de bitiyormuş. Kıyamet o gün kopacakmış. Bir beş yıl falan herkes bunu söyledi, sonra baktılar dünya buna hazır değil, anında çevirdiler olayı “Yeni Çağ başlıyor, buzul çağına gireceğiz” demeye. Bir süre de bu şekilde devam etti. E bir süre sonra bu da sıkmaya başladı. Baktılar, git gide tarih anlam yitiriyor, böyle gazoz bir anlama bürünüyor, hemen yeni bir şey daha attılar ortaya. Son teori ise dünyacak aydınlanma yaşayacağımız. Çok ekmek yenildi bu tarihten çoook.
Ben de bugün gördüğüm bir TV programından sonra bunu yazmaya karar verdim. Ya zaten bir kere mantıklı düşünürsek, aya adam göndermiş teknoloji bilim bilemeyecek de 2012 de ne olacağını, takvimi biten Mayalılar mı bilecek. Tamam kabul ediyorum, kendi dönemlerinde bilimin altın çağını yaşamış olabilirler ama devir değişti. Hem nereden biliyorlar ki, belki de iki geyik mayalı, “amaaan dedi, 2012 yi de onlar yazsın. O zamana kim öle, kim kala” diyerek keh keh güldüler.
İtiraf ediyorum, Cuma gününe denk geldiğini ilk öğrendiğimde ben de biraz tırstım fakat sonra araştırdım, Allahtan aşure gününe denk gelmiyor ( Malum, kıyametin aşure gününe denk gelen bir Cuma kopacağı söylenir) Aşure günü 24 Kasım bu sene. Ha şöyle bir şey olursa, diyanet açıklama yapar “biz yanılmışız, yanlış hesaplamışız, bu sene aşure günü 21 Aralık” derse, tamam derim o zaman, “kıyamet geliyor kopalım” gibi iğrenç bir espri bile yapabilirim o anki paniklememle. Fakat henüz öyle bir durum yok, yani relax.
Geliyorum aydınlanma ve bilinç açılma olayına. Bana bu konuyla ilgili bir mail geldi, görsen inanamazsın. Nasıl bir hayal gücü varsa yazanın. Dev kedilerden tut da, bütün insanların aynı tip ve aynı kıyafette yaşamaya başlayacaklarına kadar. Düşünmesi bile korkunç. Ben kendi adıma istemem yani herkesle aynı tipte olmayı. Benden bi dünya  var. Oooo yoooo, bu benim için aydınlanma değil, kararma olur. Tip de tip olsa, tarife göre; koca kafalı, kel insanlar.
Bilinç açılmasıyla ilgili sorularıma da, sana az önce bahsettiğim programda gördüğüm Rezzan Kiraz cevap verdi sağ olsun. “sen hiç kitap okuma, etrafında ne oluyor ne bitiyor bilme, öyle at gözlükleriyle yaşa, sonra bekle 21 Aralıkta bilincim açılacak diye” dedi. Ağır konuştu biraz ama doğru konuştu. Öyle bir şey olacaksa da, bizim ülkede pek bir değişiklik olmayacak yani. O konuda da relax.
Benim tek korkum o gün face de ve twitter da olacaklar. “Bitse de gitsek” kıvamına geleceğime eminim. Amaaan aslında bir gün yaa, herkes sonuna kadar tadını çıkarsın. Ben de ne olur ne olmaz diye son kez rakı-balık olayına girebilirim. Son iki üç günde gözle görülür bir saçmalama olmazsa dünyada, benim için 21 Aralık’ın anlamı günlerin uzamaya başlayacağı gün. Bu açıdan mutlu oluyorum.
Ayrıca, bence 21.12.2112 daha simetrik. Hem kendi içinde, hem birbiriyle simetrik bir tarih. Hadi bakalım, önümüzde ki 100 yıl, yeni nesillerin neyi bekleyeceğini açıkladım şu an J 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder