22 Kasım 2012 Perşembe

Bulut Atlası "Cloud Atlas"

David Mitchell’ın 2004 yılında yayımladığı, altı farklı hikayeyi ilginç bir şekilde bir araya getirmesini konu alan pek çok ödüllü hatta ödüle doyamamış kitabının uyarlaması bu film.
Yönetmenler Wachowski kardeşler ve Tom Tykwer. Geçen hafta vizyondaydı ben de nihayet sonunda izledim.
Film hakkında ki fikrim çok enteresan çünkü genel anlamda baktığımda ne iyiydi diyebiliyorum, ne de kötü diyebiliyorum. Kendi alanında iyi bir film olduğunu söyleyebilirim. Geniş bir zaman ve konu yelpazesi var. Reenkarnasyondan tut da, tanrı algısı, eşitlik, cesaret,… ne ararsan var. Geleceği de görüyorsun ama hiç görmesen de olur, gerek yok. Toprak yok bir kere. Toprak yoksa ben de yokum. Şimdiki zaman iyi. Toprak, su, güneş. Bu üçünden vaz geçmeyeceksin.
Neyse konuya dönelim. Filmin ilk yarısı sıkıcı, ama ikinci yarısında “anaaa, Bu O muymuş, bak bak, O da Bu çıktı” gibi diyaloglar kurabilirsin çünkü ikinci yarıda bir çok olay çözümleniyor. Filmin sonunu beklerken ha bire içimden “dur bakalım, çok güzel birbirine bağlayacaklar bunun sonunda” diye diye ÜÇ saat bekledim. Hiçbir şey olmadı. Baktım kaldım öyle ama mesajı aldım naaaber. Ha bir de, filmde konular iç içe olduğu için ve oradan oraya atladığı için her şeyi çözemeyebilirsin. Dert etmeye gerek yok, her şeyi de anlamayıver, anlasan n’olucak, evreninin sırrını mı çözeceksin allasen.
 Oyuncular ve makyajlar çok bombaydı. "Tom Hanks sen koca bir çılgınsın" demek istiyorum ama Hugh Grant da oynadığı için diyemiyorum. Alınır sonra, kıyamam.
Yani, demem o ki; “konu basit olsun, keyifle izleyeyim, film aksın gitsin” diyorsan, bu filmi izleme. Bak uyarıyorum, sıkıntıdan alnında sivilceler çıkar, üç saat boyunca sıkım sıkım sıkılırsın, sürmenaj olursun, zona çıkarırsın maazallah.
“Karışık olsun, beni düşünmeye zorlasın, film bittikten sonra bile birkaç gün düşüneyim” diyorsan, kesinlikle izle ama aklının kafanın rahat olduğu bir saatte izle. Bir de beraber izleyeceğin arkadaşın da, bu tarz filmlerden keyif alan birisi olsun ki, bu üç saat sana keyif olurken O’na eziyet olmasın. Can alıcı nokta bu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder