9 Aralık 2012 Pazar

Mevsimlerden Sıcak Şarap

İki sene önce, Ado’nun kitap tanıtımı için evinde verdiği kokteylde, işi çok iyi bilen birinden sıcak şarap nasıl yapılır, efendime söyleyeyim, kaç dakika kaynatılması gerekir, lezzeti arttırmak için hangi baharatlara başvurulur gibi püf noktalarını öğrendim. Hatta, o yaparken canlı canlı izleyerek öğrendim. Sonra hep birlikte afiyetle içtik.
Eh, kış artık gümbür gümbür “ben geliyorum hatta geldim” diyor bu günlerde. Malum, kış geldi dedim, ben de sıcak şarap sezonumu açayım. Tabi bu iş öyle kolay değil, sihirli bir tarifim var. O akşam öğrendiklerimle kalmadım yani. İki yıl içerisinde kendimi bu konuda, çeşitli deneme yanılma yöntemleri sayesinde baya geliştirdim ve kendi efsanevi tadımı buldum. Geçen hafta bir akşam, birkaç kişiyle evde hem tabu oynadık, hem sıcak şaraplarımızı yudumladık. Evin her tarafını saran o mayhoş kokudan bahsetmiyorum bile.
Onlarsız asla: 1 adet vanilya çubuğu, 8 adet karanfil, 1 şişe kırmızı şarap ( orta derecede bir şey al, çok kalitelisine gerek yok, doluca falan görür işini ), 1 adet limon, 1 adet portakal,1 adet elma, 4 yemek kaşığı esmer şeker, 2 adet çubuk tarçın, bir kaşık bal, bir iki poşet bitki çayı ( evde ne varsa at içine, çeşni olsun )
Yapım aşaması: şarabı tencereye al, ısındığı anda (bak kaynatma sakın, ısınsın yeter ) ısındığı anda içine doğranmış meyveleri ve diğer malzemeleri at, sonra tekrar ısıt, hatta hafif bir fok fok görebilirsin tencerede ama çok kaynatma çünkü alkol uçar. Alkol oranını arttırmak istersen, içine votka ilave edebilirsin. İşte bu kadar. Süzmeden servis yapmayacağını söylememe gerek yok sanırım.
Yasal uyarımı da yapayım, bünyende bağımlılık yapabilir fakat içindeki icebergi eritmenin en kesin yolu. Yanına birde sucuk ızgara yaptın mı, ohhh miss…
Bu kadar şarap dedim, Ömer Hayyam demesem olmaz şimdi. “aslında şarap, ateşten gebe kalan bir sudan doğar” demiş.

1 yorum: