31 Ocak 2013 Perşembe

İnsan Gaf Yapar...

Hayatta hiçbir konuda gaf yaptım diyerek üzülmeye gerek yok. Ben ki, bu yüzyılda yaşayanlar arasında gaf yapma konusunda birinciliği hiç kimseye vermeyerek gaf ebesi tacını almayı düşünüyordum ki, geçenlerde okuduğum bir yazıda, yapılan gafları görünce benimkilerin devede kulak olduğunu anladım. Yüreğime soğuk sular serpildi. Kızgın kumlardan serin sulara dalış yaptım. Tarihte yapılan en büyük gaflar:
-          “Telefonun ciddi bir haberleşme aracı olarak kullanılmasına engel olacak bir çok eksiklikler var. alet bizim açımızdan hiçbir değer ifade etmiyor” Western Union şirketinin iç yazışması 1876
-          “Havadan daha ağır bir nesnenin uçması mümkün değildir” Kraliyet Cemiyeti Başkanı Lord Kelvin 1895
-          “Uçaklar ilginç oyuncaklardır fakat askeri açıdan hiçbir değer taşımazlar” Fransız Mareşal Ferdinand Foch 1899
-          “Denizaltıların savaşta ne işe yarayacağını anlayamadım. En fazlasından mürettebatın boğularak ölmesine sebep olabilir.” H.G Wells yazar. 1901
-          “Atlar her zaman kullanılacaktır. Otomobiller ise geçici bir moda olabilir” Henry Ford’un kredi talebi üzerine otomobil sektörünün geleceği konusunda ekspertiz veren bir banka müdürü. 1903
-          “Radyo denen müzik kutusunun hiçbir ticari değeri olamaz. Düşünsenize, kendisine gönderilmemiş bir mesajı almak için kim para verir” radyo yatırımı yapması istenen David Sarnoff 1920
-          “Artistlerin konuşmalarını kim duymak ister ki? ” Warner Film Endüstrisi yöneticisi Harry M.
-          “Dünya piyasası 5 bilgisayardan fazlasını kaldıramaz” İBM Başkanı Thomas Watson 1943
-          “Televizyon en geç altı ay içinde piyasadan silinecektir. İnsanlar her akşam böyle bir kutuya bakmak istemez” Twenty Century Fox’un başkanı Daryik Zanuch 1944
-          “Bilgisayarlar gelecekte belki sadece 1,5 ton ağırlığında olacaklar” Popular Mechanic dergisi 1949
-          “Sound’larını beğenmedim, ayrıca gitar guruplarının modası geçti” Decca Records plak firmasının yöneticisi. Beatles için söylemiş. 1962
İnsanoğlu şaşar beşer, bir de gaf yapar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder