29 Ocak 2013 Salı

Varoluşunu Rahatsız Eden Şey Ne?

Dün televizyonda izlediğim bir programda böyle bir soru soruldu. Sadece bir soru. Cevabını bulduğunda ise hayatın değişebilir.
Çünkü seni rahatsız eden şeyi bulduğun anda hayatında var olan, belki de bu zamana kadar görmezden geldiğin, olduğunu bildiğin ama içinde kabul edemediğin, birlikte yaşadığın seni mutsuz eden bir şeyleri kabul etmiş oluyorsun.
Kabul etmek ise ikinci bir aşamaya geçiriyor seni. Farklı bir yol çıkıyor önüne. Değişim yolu. Biliyorsun bu yola girersen çıkamazsın. Tam o yol ayrımında geri dönüp, tekrar görmezden gelerek yaşamaya devam edebilirsin. Geri dönmeyerek o yola girersen alışkanlıklarını değiştirmeye başlarsın. Bir sorunla uzun zamandır yaşayan insanlar bilir. O sorun alışkanlığa döner bazen. Değişimden korkmazsan hayatından çalmazsın.
Şu günlerde sancılı dönemler geçiren ve değişim yoluna giren iki arkadaşım var. Birisi üç yıllık evliliğini bitiriyor. Diğeri 1,5 yıldır devam eden ilişkisini. İkisinin ilişkisinde de farklı farklı sorunlar vardı. İkisi de bu geçen sürede görmezden gelmeyi seçti, alışkanlığa dönen,  ikili ilişkilerse kopmak zor tabi. Nihayetinde sorunu buldular. Yüzleştiler. Kabullendiler. Zaten fark etmek, çözmek için adım atmaktır. İkisi de bir süre çözmeye çalıştı. Şimdi ise çözümün ayrılmak olduğuna karar vererek değişime geçtiler.
Ben şanslıyım. Hayatımda ki hiçbir şeyi ben değiştirmek istemedim. O kadar tembelim ki, değişim bile beni yorabilir. Sorunu görmezden gelmeyi seçenlerdenim ben. Şanslıyım çünkü değişim bana kendiliğinden geldi her defasında. Öyle olması gerekiyordu, ben istemeden her şey değişti. Çok üzüldüğüm zamanlar da oldu. Damdan düşer gibi gelince, hiç kendini alıştırmadan, bir hayli zor oluyor normal ayarlarına geri dönmek.  Kendine geldiğinde, o zor geçen bir süreyi atlattığında ise, yemin ederim yağmurdan sonra gökyüzü masmavi olmuş, güneş açmış gibi hissediyorsun. Sonra zaten geçen zamana üzülüyorsun. Sonrası; “ben nasıl göremedimler, daha önce nasıl fark edemedimler, bunca zamanı yazık etmişimler…”
İlişki bazında düşünmeye de gerek yok. Hayatta bin türlü şey var sonuçta. Daha basit düşünelim. Bu bir kilo problemi de olabilir. “kilo bana yakışıyor” diye diye obez olan insanlar tanıdım ben. Kabul etmek istememekten kaynaklanıyor. Değişimin eziyetli olacağını bildiği için o yola giremiyor. Başka bir örnekte hastalık olabilir. Bir hastalığı kabul etmemekte hastalık kadar tehlikeli. En basitinden, diş ağrısı olabilir. En ağırından kanser olabilir. İşin olabilir belki. İş aramak zor geldiği için, yada başka nedenler yüzünden mutsuz olduğun bir iş yerinde çalışıyor olabilirsin.
Sorudan çok etkilendiğim için, senin de kendine bir sormanı istedim. Hayatını bir gözden geçirmeni belki de. Basit bir sorunun bazen çok ağır cevapları olabilir. Hayatında seni mutsuz eden bir şey varsa, onu bulman, yüzleşmen, kabullenmen ve çözüm için adım atmanı dilerim. Değişimden korkarak hayatını harcayamazsın.
-          Varoluşunu rahatsız eden şey ne?

2 yorum:

  1. ne kadar güzel yazdığının farkında mısın :)) teşekkür ederim bu güzel yazıları paylaştığın için bizimle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. asıl ben teşekkür ederim, okumaya değer bulduğunuz için :))

      Sil