27 Ocak 2013 Pazar

Kardak Balık Lokantası

İki hafta oldu aşağı yukarı. Karşıya kuzenime geçmiştik. Hazır hep birlikteyken güzel bir yemek yiyelim dedik. Ümraniye Alemdağ caddesi üzerinde ki Kardak Balık Lokantası’na gittik.
Küçük ama sevimli sıcak dekorasyonuyla tam bir aile balıkçısı. O kadar aile balıkçısı ki, sevgilinle falan gitsen bir yavan kalabilirsin. Kuzenimin üç canavar oğlu, sürekli gittikleri ve alıştıkları yer olduğu için ortalıkta koşturmaya başladılar. Biz ayıp oluyor dedikçe, çocuklar kendilerinden geçerek koşturuyorlar ama sonra bir baktım herkesin çocuğu var ve herkes aynı durumda. Herkesin çocuğu birilerini rahatsız ettiği için kimse umursamıyor. Yani, bildiğin çoluklu çocuklu aile lokantası.
10 yılı aşmış bir müessese kendileri. İçeriye girdiğimde hemen solda ki bakır davlumbazda balığın göz önünde yapıldığını gördüm. “Balık arkada yapılsa ne fark eder” diyebilirsin tabi şimdi. Haklı da olursun ama ben göz önünde ki restaurant mutfaklarını sevdiğim için benden artı not almasına sebep oldu. Zaten küçük bir balıkçı, daha da şirin göründü gözüme. Belki yer yokluğundan mutfak açıktır diyeceğim ama “amaan sana ne Seçil” diyerek bu konuyu kapatıyorum. Ayrıntıcı kişilik kişiye zarar.
Geçiyorum en sevdiğim olaya, yani balıklara. Ben kalamar tavada ve karides güveçte bu kadar cömert davranan başka bir balıkçı görmedim. Porsiyonlar biraz daha büyük olsa, kovada falan gelebilirdi. O derece yığdılar önümüze. Bir de, hayatımda yediğim en güzel karides güveçti. Sırrını anlamadım. Formülü çok iyi tutturmuşlar. Balıklarda günlük ve tazeydi. Kalabalık olunca, hem levrekten hem hamsiden hem mezgitten tatma imkanım oldu. Bir de ailecek gidince ayıp falan olmuyor. Direk yanındakinin karşındakinin tabağına çatal daldırma hakkına sahipsin. Doğuştan gelen haklar bunlar.
Tatlı olarakda sıcak helva yedik. Süper bir finaldi. Çok lezzetliydi. Tadı hala damağımda.
Tek eksiği, (tabi bu bana göre eksik, bazılarına göre artı) alkol olmaması. İnsan balığı rakı olmadan yiyince eksik bir şey yapmış, bir şeyleri tamamlayamamış gibi hissediyor. Anadolu Yakası’nda oturanlara, kesinlikle tavsiye ederim. Eve sipariş de varmış ama kaç km’ye kadar var bilmiyorum.
Yeteri kadar ağız sulandırdım. Müthiş bir hafta dilerim. Bye byeee.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder