15 Ocak 2013 Salı

Bonibonlu Kurabiye

Malum, blogum unisex bir blog farkındayım. Bu yüzden tarif verdiğim nadir zamanlarda, herkesin yapabileceği tarifleri seçiyorum. Karnı yarık tarifi vermek benim için pek bir anlamsız olabilir ama vereceğim bu tarifte, diğer tarifler gibi herkesin yapabileceği, etrafta “ben yaptım, ben yaptım” diyerek gezebileceği tariflerden. Dikkat ettiğim bir diğer olay da yaptığım ve lezzetinden emin olduğum tarifleri vermem.
Bunların dışında, bir diğer düşüncemde neden erkeklerin mutfağa girmediği. Tamam önceden öyleymiş ellerini suya sabuna dokundurmuyorlarmış da artık öyle değil. Bak İtalyanlara, mutfakta da iyi oldukları için bu kadar nam yaptılar. Adlarını tarihe yazdılar. Neden bir Türk erkeği de kurabiye yapamasın, hatta bkz http://secilsecti.blogspot.com/2012/12/mevsimlerden-scak-sarap.html yazımda tarifi verdim, neden sıcak şarap yapamasın. Neyse, ben tarifi veriyorum. Yapan kazanır.
Malzemeler : 2,5 su bardağı un, yarım tatlı kaşığı kabartma tozu, 170 gr tereyağı, 1 su bardağı esmer şeker, yarım su bardağı toz şeker,  1 yumurta, 1 yumurta sarısı, 1 paket vanilya, 1 su bardağı bonibon
Yapılışı : Önce tereyağını eritip soğutuyorsun, soğuyunca içine şekerleri ekleyip mikserle çırpıyorsun, bu arada fırını 180 dereceye ayarla, bırak ısınsın o. Mikserle tereyağını ve şekerleri karıştırdın ya az önce, hah şimdi onların içine yumurtaları, vanilyayı, kabartma tozunu ekleyerek karıştırıyorsun. Onları karıştırırken, bir taraftan da azar azar unu ekliyorsun içine.  Hepsi karıştıktan sonra, en son bonibonları ekleyerek karıştırıyorsun. Sonra yuvarlaya yuvarlaya tepsiye diziyorsun. Bütün bunları hallettiysen fırında ortalama 10 dakika kadar bekletiyorsun veee finaaaal. Afiyet olsun.
Not: Bu kurabiyenin janjanlı ismi, renkli drajeli kurabiye.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder